Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Gefjun ApS

Godsbanegade 21 3tv

1722 København V

CVR nr.: 40799354

Telefon: +45 23 96 55 11

E-mail: hej@gefjun.dk


Priser

Hos Gefjun ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.


Betaling

Gefjun ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.


Levering

Gefjun ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 indenfor 1 dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen eller til dit nærmeste pakke udleveringssted for vores shipping leverandør, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Vi leverer også til lande i EU inklusive Storbritanien.

Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-10 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale ogeller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktetydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Gefjun ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

Gefjun ApS

Godsbanegade 21 3tv

1722 København V

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Fortrydelsesret

Jf. forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af fortrydelsesretten. Derfor er det ikke muligt at returnere drikkevarer. Der er dog mulighed for at afbestille en sådan vare såfremt den ikke er afsendt endnu.

På andre produkter, såsom billetter til smagning el.lign, har kunden 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal Kunden selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsesdatoen skal kunden senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@gefjun.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

Gefjun ApS

Godsbanegade 21 3tv

1722 København V


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.


Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Alkohol

Iflg. Dansk lovgivning skal personener være minium 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.

Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billed-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.


Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Link: Klageportal for Nævnenes Hus


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: hej@gefjun.dk


Language
English
Open drop down

STAY UP TO DATE

Submit your email to get updates on products and special promotions.